torsdag 24 september 2009

Räddaren i nöden

Stod vid dörren och skulle säga hejdå åt Nicklas när han skulle gå tillbaks till jobbet efter han varit hem på lunch. Då plingar dörrklockan till. Vem är det som kommer nu? undrar jag.. Då visar det sig vara en snubbe från tele2 som inte såg så jätte trevlig ut för att vara ärlig. Det första han säger är: Jag är här för de nya avtalen, för att ni verkligen ska första hur det kändes så måste jag beskriva hur han såg ut när han sa det; han hade mörka ögon, en svart pärm i handen och hade en stirrande blick. Nicklas och jag kollar förvånat på varandra och jag frågar, vilka avtal, varpå han svarar de nya avtalen från tele2. Okej säger jag, jag har inte tid nu så tror du att du kan komma tillbaks en annan gång, då nästan halvskriker han; JAG ÄR HÄR MED DE NYA AVTALEN, jag försöker inget packa på er något nytt. Åter igen säger jag att jag inte har tid just nu. Han säger då, men kan du bara hämta dina räkningar så får vi det här avklarat?! Jag springer iväg och hämtar räkningarna, och till min förskräckelse hör jag att nicklas är på väg att gå. Då ropar jag förtvivlat, NICKLAS KAN DU VÄNTA ETT TAG, för den här mannen gjorde mig helt klart obekväm. Jadå säger han och jag bli genast lugnare. När jag är i sovrummet och ska hämta räkningen ringer min skyddsängel, Theresia! Tack för hjälpen! :) och nicklas fick hantera försäljaren, vilket var en stor lätrtnad för mig eftersom han är bättre på att ta folk på rätt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar