lördag 24 oktober 2009

Hur namnet uppstod

Jag har märkt att det är många som har frågat varför jag har "rundamarie" som namn på bloggen. det är ganska simpelt egentligen. Jag tyckte att det lät lite roligt eftersom jag heter Rundberg i efternamn. Så det har egentligen ingen som helst anknytning till att jag själv skulle tycka att jag är "rund" som man så fint kan uttrycka sig.

Idag har jag och Nicke vart in till stan i västerås och shoppat.. Eller rättare sagt, jag har shoppat, han har hängt på ;D.. Jag köpte en jätte gullig klänning som jag ska ha på 30-års festen, en lila stickad tröja med matchande örhängen, en röd vardagströja och ett par svarta jeans sen var pengarna slut ;-)

Efter shoppingen var det 65-års fest vid "moster" eller mammas syster som jag brukar säga eftersom det inte är min biologiska mor. Där hände de grejer. Först gick strömmen, men den kom tillbaks ganska fort som tur var. Sen så började folien över maten brinna så den vart typ "kolig", men de gick och peta bort :D Men jag hade redan ätit ändå *hihi*.

Funderar på att köpa en pumpa och kärna ur den och ställa den på balkisen, men vet inte om de är värt pengarna. Men skulle bli riktigt fint tror ja :P

Vart kebab från lustigkulla idag Nam nam :)

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar